Janko Pravda

Zdraví není zboží, zdravotnictví není business. (M.Hašek 2016)

21. 10. 2016 13:00:00
Pane Hašku,dnes ráno cestou do práce jsem si přečetl billboard na kterém s jakýmsi pánem oznamujete svým voličům, že „Zdraví není zboží, zdravotnictví není business“ Větší míru idiocie a populizmu jsem ještě neviděl.

Pokusím se vám to stručně vysvětlit i když jsem si téměř jist, že to nepochopíte, (resp.nechcete pochopit) tak snad to pochopí alespoň ti kteří se případně nechali zmást a oklamat tímto vašim populistickým blábolem

Pane exhejtmane :

Rád bych si otevřel novou soukromou ordinaci .Prosím tedy aby mi stát zakoupil vybavení - nejzákladnější přístrojové vybavení je v ceně 2 mil Kč, aby stát zaplatil plat mne i sestře alespoň ve výši vašeho platu a platu vaší sekretářky a platil za mne nájem i další náklady jako např. statisícové sankce od pojišťoven za to, že postupuji lege artis = snažím se poskytovat všem pacientů, vždy jen tu aktuálně nejlepší (=obvykle nejmodernější a nejdražší) možnou péči. S potěšením budu léčit své pacienty a nestarat se o nic jiného !

Pro ty které toto téma zajímá , mají dostatečné IQ a nemají rádi populismus ještě krátký dodatek: Samozřejmě základní péče včetně život zachraňující péče musí být ve slušné a civilizované společnosti hrazena solidárně ze zdravotního pojištění, ale idea, že vše a vždy může být zdarma a že zdravotnictví není business je čistá utopie. ̈

Je to dokonce business větší než cokoliv jiné - obyčejný nerezový stolek v ceně 3000 Kč ( IKEA) který se prodává jako vybavení ordinace stojí v tu ránu 5 x více, digitální kuchyňská váha, která se prodává jako lékařský přístroj stojí 10 x více, když je lék na trhu nedostatkový tak výrobce zvýši cenu i 100 násobně (nedávný případ z USA) atd....atd...

Pane Hašku, zkuste svoji idiotskou a populistickou frázi předložit všem výrobcům zdravotnické techniky, léků a zdravotnických pomůcek, ať se také trochu pobaví.....

(Samozřejmě , mi je jasné, že Hašek tohle všechno ví a hlásá tyto lži jen proto aby obalamutil lidi - získal voliče a udržel se u koryta. Jako důkaz jeho prolhanosti, vychcanosti a populizmu je tato epizoda s billboardem ale celkem výstižná .)

Autor: Janko Pravda | karma: 26.83 | přečteno: 804 ×
Poslední články autora