Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bofums

K opravdu zajímavé besedě dodávím:

domníváte-li se, přátelé, že učitelé byli a jsou vždy odměňováni podle práce,

velmi se mýlíte.T.zv. osobní ohodnocení bylo dříve záležitostí ředitele, ROH

a především Strany. Mladý, podlézavý a všehoschopný jedinec byl většinou

hodnocen líp než na př. "šťoural". Nemyslím, že ředitel dnes je andělská by-

tost, schopná nestranně hodnotit práci druhých. Pokr.

0/0
31.12.2010 10:40

bofums

Re: K opravdu zajímavé besedě dodávím:

Je vidět, že neznáte " zákulisí" některých  sboroven: závist, pomluvy, atd.-to

byste museli v tom prostředí žít pár/ třeba 40/ let žít, abyste se svého idealismu zbavili. Nemyslím si, že se lidé oproti době komunismu příliš změnili!;-D

Úsměv, prosím:"Na návrh řed. školy  Vám přiznávám os. ohod. ve výši 0%.

Toto může být sníženo či odebráno, pominou-li důvody jeho přiznání "-ved.OŠ!!

0/0
31.12.2010 10:51

SID09

Re: K opravdu zajímavé besedě dodávím:

Nechci být šťoural, ale takto se dnes odměňuje skoro všude. Rektální horolezci, kteří nic neumí a všechno pokazí, mají vyšší platy, než schopní jedinci s vlastním názorem a rovnou páteří. :-/!!

0/0
31.12.2010 11:18

simsII

Ti učitelé, kteří

dostanou nástupní plat 20tis. kč jsou prouktem právě našeho zkomírajícího školství. Co asi tak nového a jaký svěží vánek tedy mohu do našeho nezreformovaného a obtížně zreformovatelného školství přinést? To pokřivené nazírání, co by asi tak mohlo vzdělání přinášet? A myslíte si, že absolvent učitlského oboru ČJ/... nepíše hrubky, To byste se divili, co taková mladá "učitelka" ČJ dokáže napsat. Pokud budeme platit takto královsky ony odborníky a produkty našeho vzdělávacího systému, který se poskytuje v současné době, tak potěš Pán Bůh. 

Co takhle zavést něco podobného jako mají doktoři - atestace a průběžné vzdělávání, jinak pryč. Když mají tolik volna, tak mají vlastně spoustu času se dovzdělávat, aby stačili době. Potom  třeba nebudu muset doučovat vnuky a přitom se divit, že neumí formulovat věty, neumí říci a natož obhájit svůj názor. A ještě co takhle nějaké talentové zkoušky? Aby to nebylo o tom, že když mne nevezmou jinam, tak půjdu na pedák.

0/0
31.12.2010 8:57

SID09

Re: Ti učitelé, kteří

kdo neumí, ten učí - a ještě dostane za to zaplaceno !!;-D

0/0
31.12.2010 10:04

Edmund Černá Zmije

Skvělá zpráva to bude

až se ukáže, že školy opravdu mají dost peněz na to, aby mohly platy podle nových tabulek vyplácet. :-P

-

Podle mého odhadu to dopadne na většině škol tak, že zkušeným učitelům budou muset sebrat část osobního ohodnocení, aby mohli vyplatit tabulkové mzdy elévům. Jestli je tohle dobrá zpráva, to ať posoudí jiní, z mého pohledu je to zpráva přinejmenším kontroverzní. Mladé učitele školství potřebuje, ale jednak žádný nedostatek učitelů dnes není a druhak ti mladí se ve výuce dost často výrazně trápí, obvykle potřebují pár let praxe, aby zvládli pedagogickou rutinu. Finanční ohodnocení by mělo odpovídat kvalitě odváděné práce, i ve školství. :-/

0/0
31.12.2010 7:51

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Za tento krok bych ministra školství okamžitě vyhodil!! 

Je nemožný, aby učitelé brali větší nástupní plat, než doktoři!!

Ministr školství vůbec nepochopil jednotnost tarifů ve státní správě. !!          

0/0
31.12.2010 8:06

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

Zajímavé. Nejspíš máte nějaké důvody pro podobné kategorické soudy. Můžete to rozvést?

-

Především by mě zajímaly odpovědi na tyto otázky: Myslíte si, že zdravotnictví je důležitější než školství? Zvážil jste, že doktor po škole bez atestace není plnohodnotným lékařem, zatímco učitel po dokončení školy už žádná omezení ve výkonu povolání nemá? Co si představujete pod pojmem "jednotnost tarifů ve státní správě"? Myslíte si, že učitelé jsou něčím horším, než lékaři? A pokud ano, můžete uvést důvody?

0/0
31.12.2010 8:37

pěnice

Re: Skvělá zpráva to bude

Máme v rodině vcelku dost školáků a jsou to téměř jedničkáři.Ale jsou to takové povrchní znalosti.My jsme chodili do divadel,na koncerty,psali slohové úkoly.Nemusím znát všechno,ale takové základní povědomí,by měli mít o spoustě věcí.Je pravda že dnešní děti vysedávají u počítače,ale když mají psát,jsou tam opravdu hrubky.Také chybí četba.Moje děti dostávaly k svátkuům knihy a četly.Dnes je to výjimka.

0/0
31.12.2010 8:44

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

Knihy byly po staletí zdojem poučení, ale i zábavy. Dnes je z velké části tento zdroj nahrazen pohyblivými obrázky, ať se jedná o dokumentární pořady nebo filmy. To je realita, já si dokážu přiznat, že jsem v mládí ležel v hromadě knih jen proto, že jsme neměli DVD. ;-)

-

Psaný projev tím trpí, to je jasné. Zavádí se změna vyučovaného písma, protože děti si odvykají psát. Sám jsem byl překvapen, když jsem zjistil, že moje schopnost psát rukou za posledních dvacet let silně atrofovala.

-

O to víc považuji za důležité, aby ve školách byli mladí učitelé, srostlí s novou technikou a vidící moderní svět jako svět příležitostí a ne úpadku. Jedno upadá, ale je nahrazováno jiným. Učitel musí tenhle trend chápat a nejen respektovat, ale i podporovat, pokud je to užitečné.

0/0
31.12.2010 8:57

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Dobře tedy -

ad a ) Zdravotnictví si na rozdíl od školství udržuje stále vysokou odbornou úroveň. Naprotitomu úroveň školství a také nastupujících pedagogů je rok od roku horší.

Nevidím důvod, proč po dokončení školy se má stát učitel nadčlověkem, oproti doktorovi. ad b) Sám vidíte, jak lékaři jsou oproti učitelům omezeni.

ad c) Jednotnost tarifů je daná vyhláškou. To znamená, že pro výkon funkce jsou určeny kvalifikační předpoklady = vzdělání + délka praxe. Př. VŠ + x roků praxe. Za komunistů byl nástupní plat všech středoškoláků cca 1.450 Kč a VŠ 1.750,- Kčs - bez rozdílu jestli byl doktor, ekonom, nebo učitel. Po cca půl roce byl k platu nárok na osobní ohodnocení.........  No a pokud přežil nástupní praxi, tak pak už za pomocí personalisty si ředitel, či ........ vedly sou ovečku kariérním postupem podle tarifních tabulek dál a dál ke světlým zítřkům.

ad d) Proč jsou absolventi lékařských škol horší, než absolventi pedagogických škol. A pokud ano, můžete uvést důvody?

0/0
31.12.2010 9:12

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

ad a,d) já tu vidím peníze. Představte si hypotetickou situaci, že by učitel bral 50 tisíc a doktor 25. Pak na medicínu bude výrazně méně zájemců a budou mnohem méně kvalitní, naopak na pajdák bude obrovský zájem a budou brát každého dvacátého - a úroveň studentů i absolventů tomu pak bude odpovídat. I v praxi by musely brát nemocnice za ty peníze kohokoli, kdežto školy by za 50 tisíc měsíčně zaměstnávaly špičkové pedagogy s vysokou kvalifikací. 

-

Samozřejmě je současný stav daný tím, že nám záleží více na našem zdraví než na vzdělání našich dětí (to nekritizuji, jen konstatuji zjevný fakt). Jsme ochotni akceptovat, že naše dítě ve škole učí kdekdo, ale když jde o zdraví, chceme co nejkvalitnějšího odborníka.

-

ad c) mohl bych znát tu vyhlášku? Už za komunistů byly nástupní platy absolventů VŠ různé pro různé profese a dnes je tomu stejně.

0/0
31.12.2010 9:26

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Edmunde - jsi naivní a zároveň protivný a dost zabedněný.

1) učitelů je přebytek a to kolik hodin skutečně odpracují - včetně přípravy, se s doktory nedá vůbec porovnat. Učitelem dnes může být ( a taky často je ) kdejaký osel.

Systém soukromých škol naše školství natolik degradoval, že máme i střední romskou školu sociální ........... a jiné nesmysly. 2) co se týče zdraví, tak člověk do 60 let prakticky žádnýho odborníka nepotřebuje a po dovršení této věkové hranici by měl své místo bez dlouhých řečí uvolnit mladším.

3) zagoogluj si !!;-D

 

0/0
31.12.2010 9:35

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

Ad 1) to není nikterak v rozporu s tím, co jsem napsal.

Ad 2) kdyby nebylo odborných lékařů, tento rozhovor by se neuskutečnil, protože bych byl několikráte mrtvý. 

Ad 3) považuji za slušné, pokud někdo jako argument používá nějako vyhlášku, že napíše přesné údaje, aby mohla být dohledána, případně na ní dodá odkaz. Vyhlášek je u nás víc než dost. Pokud nejste schopen nebo ochoten tento odkaz, je to vaše právo, ale ten argument prostě nemůžu akceptovat.

-

Jinak do osobních hodnocení se na rozdíl od vás pouštět nebudu, to nikam nevede, jen vás upozorním, že z mého hodnocení vašich kvalit byste měl patrně také pramalou radost. ;-)

0/0
31.12.2010 9:48

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

když chce, tak se podívej:

http://propravo.clanwars.cz/Platove_tridy.xls

ale nevím, co ti to řekne !!;-)

0/0
31.12.2010 10:03

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

To mi řekne mnohé - není to žádná vyhláška, pouze platové třídy a tarify. Jsou tam odkazy do nějakého zákona nebo vyhlášky, který je pravděpodobně tím, co jste zde měl uvést namísto excelové tabulky. Znamená to tedy, že buď nedokážete vyhlášku, o které jste mluvil, nalézt, nebo že mi nechcete říct, kterou vyhlášku jste měl na mysli.

-

Podle všeho se jedná o starou (a neplatnou) přílohu k nařízení vlády 564/2006 sbírky, kterážto byla nahrazena nařízením vlády z roku 2009. Každopádně tam není žádné datum platnosti a existují aktuální tarifní tabulky s vyššími čísly.

-

Nevidím důvod, proč by ministr školství nemohl podobné nařízení předchozích vlád změnit, třeba mi k tomu řeknete víc. 8-o

0/0
31.12.2010 10:30

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Měl jsem zato, že nevěříte mnou uváděným tarifům. Citovaná vyhláška 564/2006 je stále platná - je však průběžně novelizována. Naposled  Nařízení č. 381/2010 Sb.Vlády České republiky , kterým se mění nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a kterým se zrušuje nařízení vlády č. 447/2000 Sb., o způsobu usměrňování výše prostředků vynakládaných na platy a na odměny za pracovní pohotovost zaměstnanců odměňovaných podle zákona o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech. V této oblasti se mě proto nesnažte cvičit a dohledejte si celý aktualizovaný text sám.

Vidíte a já já jsem vám nastítil dost jasně, proč by neměl ministr školství nařízení měnit ve prospěch jedné skupiny zaměstnanců. Kromě vás to snad všichni pochopí.!!

0/0
31.12.2010 11:14

pěnice

Re: Skvělá zpráva to bude

tak tahle skvělá zpráva mě" dostala ".Pro doktory není a tady zase plošně? Opravdu je naše školství na takové úrovni,že se tam sype tolik peněz?Když sleduju znalosti našich dětí,stačí čeština,je to opravdu bída.A nemyslím tím moje děti ale obecně.Jen ten pravopis.Dnes asi učí každý,kdo dokončí nějakou střední.

0/0
31.12.2010 8:38

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

Možná to školství není na dostatečné úrovni, protože se do něj dost nesype. ;-)

-

Lékaři mají systém atestací, po kterých jejich plat výrazně převyšuje plat učitele. Možná by měli učitelé mít také nějaké atestace. Máte pravdu, že úroveň učitelů v naší zemi je velmi různorodá.

0/0
31.12.2010 9:00

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Stejně zhovadilý názor mají soudci, státní zástupci, policisté, vojáci ......

Přidejte nám a pak uvidíte, jak budeme výtečně soudit, stíhat, zasahovat, střílet.....

!! 

0/0
31.12.2010 9:15

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Pokud od nás odejdou nějací lékař, tak to budou převážně jen mladi, kterí jeste nemaji atestaci.

Ziskat atestaci v cesku je drahe, dlouhe a náročné. V zahranici je to snažší a pro české absolventy lékařských fakult i mnohem lehčí - i když i to stojí nějaký ten peníz. Jakmile doktor získá atestaci v zahraničí, tak zpět už se nevrátí. !!

Pzn. a ti ze špitálů, co dali výpověď to je jen takový divadýlko !!

0/0
31.12.2010 9:28

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

To může být pravda. Co to ale znamená? Měli by doktoři před atestací brát víc? Nebo by měly být atestace snazší?

-

Pokud vím, tímto směrem současné pořadavky lékařů nejdou. :-/

0/0
31.12.2010 9:32

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Doktoři před atestací ( ve státních špitálech ) by měli brát stejně, jako ostatní státní zaměstnanci - to znamená i učitelé.  Konec konců soudní čekatelé také neberou tolik co soudci - a je jim to jasný, že za pár let budou za vodou.

Atestace by měly být pojaté stejně jako v zahraničí a ne, aby se stal doktor vazalem špitálu na minimálně 5 let a musel každý měsíc odsloužit navíc 150 hod přesčasů.....  !!!!

0/0
31.12.2010 9:40

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Ano - naprostá nekoncepčnost.

Úroveň pedagogů je rok od roku nižší ( oproti doktorům, kteří si drží vysokou odbornou úroveň ). !!;-(!!

0/0
31.12.2010 9:02

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

To je pravda. Lék na to je zvýšení nároků. Nároky ovšem můžete zvýšit pouze v případě, že zvýšíte i platy - jinak budete mít nedostatek zájemců o danou procesi. To je jeden s Parkinsonových zákonů. ;-)

-

Doufejme, že přidání peněz mladým učitelům je pouze první krok, a že druhý - zvýšení nároků na lidi, kteří toto povolání vykonávají - bude rychle následovat.

0/0
31.12.2010 9:15

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Kdepak, tím ministr udělal jen jednu skupinu zaměstnanců oceňovanější, nad skupinami jinými. Je to nekoncepční ! Nemorální ! Nedemokratické ! Nepřijatelné !!!!!!!

0/0
31.12.2010 9:18

Edmund Černá Zmije

Re: Skvělá zpráva to bude

A argumenty? ????;-)

0/0
31.12.2010 9:27

SID09

Re: Skvělá zpráva to bude

Základní plat mladého lékaře před atestací začíná na 17 300 korunách hrubého měsíčně. Zatímco nyní se zvyšuje po několika měsících na 18 800 korun, nově by mladí lékaři dostávali nižší plat dva roky. !!

0/0
31.12.2010 9:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.