Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dva mraky

Jo tak neprůstřelný

Ten argument je neprůstřelný zhruba stejně jako byl Titanic nepotopitelný. Aby mělo smysl argumentovat všeobecnou úmrtností, tak byste musel znát úplně jiné věci. Hlavně nemáte žádné srovnání nemocnosti obyvatel, nevíte o kolik jim zdravotnictví ten život prodlužuje jako celek, a nevíte kolik z té práce dělají záchranky. Víte že US zdravotnictví je nejdražší na světě? BTW a se stabilizovaným pacientem s přeraženým stehnem nebo páteří,  kterému jste poskytnul první pomoc uděláte co? Oni jezdí lehátkové taxiky?

0/0
12.3.2012 17:32

Stará kára

Tak mě politujte!!!

1. Pravděpodobná doba dožití nezávisí zdaleka především na zásahu RZP.  Závisí ne životním stylu (daném i režimem) po celou dobu života. Nevím, zda je vám známo, jak se za posledních dvacet let průměrná doba dožití zvýšila.

  2. Se statistickými údaji se musí umět pracovat.  Pokud by nebyly jiné vlivy a stále se rodilo stejně dětí (posledních 100 let), byl by počet úmrtí na 1000 obyvatel vlastně převrácenou hodnotou doby dožití. Tedy v USA 1000/8,7 = 115 let, v ČR 1000/11 = 91 let. Cosi nesedí, že.  No nesedí přesně ten fakt, že jste pominul i jiné důvody, které ukazatele ovlivňují.  Zejména a/ počet nově narozených dětí na jednu ženu (a tedy počet "neumírajících obyvatel")    b/ počet mladých ("neumírajících") imigrantů.   No - a počet živě narozených dětí na jednu ženu je  v USA   2,06  (2011), v ČR 1,44 (2007). No - a ta mládež jaksi nijak výrazně neovlivňuje mortalitu.

  Takže ještě jednou: statistika není jen přečíst číslo, ale také mu rozumět.

0/0
12.3.2012 17:01

strycek-Joe s.r.o.

Laický článek

Průměrná úmrtnost v zemi závisí na jiných faktorech, než si autor myslí. Rozhodující roli hrají genetické předpoklady, sociální poměry, životní styl, životní prostředí atd. atd. atd. Ty sanitky se na tom samozřejmě podílejí jen mikroskopicky a zcela zanedbatelně.

0/0
12.3.2012 12:21

cerny.prem

máte pravdu

Je to takový veliký projekt, který má za cíl odnaučit lidi se o sebe starat a udělat z nich takové ovečky přisáté na stát. Pak tito noví lidé vůbec nezpochybní to, že nějaké rzp dáme další pravomoce a miliony korun

a pak tuto rzp a takké policii hasiče a všechny tyto sluhy státního velkého bratra mohou použít k tlaku na lidi, kteří budou tzv zlobit. Já když vidím v televizi zprávu o tom jak lidi volali hasiče protože se ztratli v lese tak se musím smát i brečet zároveň protože ze sebe lidi sami úmyslně dělají ovečky ,

0/0
12.3.2012 10:57

Escoto

Máte tam několik děr, takže hurá prostřílet...

...neprůstřelné argumenty.

- Celková úmrtnost a činnost RZP absolutně nesouvisí, aby tenhle výpočet měl smysl, muselo by se srovnávat pouze úroveň úmrtnosti v situacích kdy je RZS volána.

-Průměrná délka života a úroveň dětské úmrtnosti s tímhle nemají absolutně nic společného.

A na závěr jedna otázka: CO BUDETE DĚLAT V PŘÍPADĚ ŽE SE STANETE ÚČASTNÍKEM AUTONEHODY NEBO VÁS ČI NĚKOHO BLÍZKÉHO POSTIHNOU VÁŽNÉ ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY? Doufam že po tom co jste teď napsal nebudete volat 155.

+1/0
12.3.2012 10:19

johnybony

Re: Máte tam několik děr, takže hurá prostřílet...

zcela výjimečně, vlastně poprvé a asi i naposled budu reagovat , jelikož se mi líbá vaše VELKÁ písmenka :-)

Takže stručně:  -  c e l k o v á   úmrtnost obyvatelstva v daná oblasti s činností RZP samozžejmě souvisí , tak že se na ní činnost RZP podílí , co jste napsal Vy je naprostý nezmysl, to stejné platí o celkové délce jaké se obyvatelé v dané oblasti dožívají. V případě že to bude nutné,  budu stejně tak jako občan USA, volat záchrannou službu a do té doby se snažit pomoc sám.

0/0
12.3.2012 10:30

Escoto

Re: Máte tam několik děr, takže hurá prostřílet...

"Podílí se". Ale nerozhoduje. Pracujete s moc velkým statistickým celkem, než aby měl jakoukoliv výpovědní hodnotu o jednom z elementů. Takže argument je naprosto o ničem. Sežeňte si statistiky úspěšnosti zásahů RZP a potom můžete srovnávat a argumentovat.

0/0
12.3.2012 10:42

Igor Indruch

Re: Máte tam několik děr, takže hurá prostřílet...

Escoto má pravdu. Pokud byste chtěl hodnotit význam záchranky, musel byste opravdu analyzovat pouze to v kolika případech zasahovala zbytečně v kolika úspěšně, tj. dát do souvislosti, kdy by pacient stejně umřel, kdy neumřel, ale to by neumřel ani bez záchranky a kdy lze s jistotou konstatovat, že záchranka skutečně někomu život zachránila. Ovšem tyto údaje vám asi nikdo nedá. Mimo jiné proto, že se to nedá vždy rozhodnout.

0/0
12.3.2012 11:00

Igor Indruch

Re: Máte tam několik děr, takže hurá prostřílet...

I když vlastně... z hlediska nadpisu svého článku máte pravdu. Záchranka opravdu život neprodlužuje. To ovšem není ani jejím cílem. Má ho zachraňovat. Váš článek je tedy zcela mimo mísu.

0/0
12.3.2012 11:03

krllo2

Silně pochybuji, že obyvatelé USA

umějí první pomoc tak, že se to projeví ve statistikách úmrtnosti. Já zas považuji za divné, že ministerstvo určuje dojezdové časy, když rozhodující pro to jestli záchranka vyjede je názor dispečerky a naše vlastní dramatické umění.

Stále platí, že je nejlepší se ožralý rozplácnout na dálnice a máte komfort i s vrtulníkem. Prostě prachy nám utíkají tam, kde nežádáme platby po nezodpovědných.?

0/0
12.3.2012 10:18

Escoto

Re: Silně pochybuji, že obyvatelé USA

"když rozhodující pro to jestli záchranka vyjede je názor dispečerky a naše vlastní dramatické umění." Na tohle jste přišel kde?

0/0
12.3.2012 10:26

krllo2

Re: Silně pochybuji, že obyvatelé USA

V Česku. Nebo si myslíte, že je to jinak? To by přeci záchranky nevyjížděly k rýmě, jak se často píše.8-o

0/0
12.3.2012 10:48

cerny.prem

Re: Silně pochybuji, že obyvatelé USA

víte kdo volá záchranku když má rýmu a kašel ?

0/0
12.3.2012 10:59

krllo2

Re: Silně pochybuji, že obyvatelé USA

Já nikoho takového neznám, ale lékaři to tvrdí.8-o

0/0
12.3.2012 16:41

cerny.prem

Re: Silně pochybuji, že obyvatelé USA

tak jeden příklad . je jedna ubytovna a tam žijí různí spoluobčané . Několikrát jsem tam viděl jak přijela záchranka a když jsem se pak pídil o co šlo tak jsem zjistil, že to vůbec nebylo na sirény a rzp, tý paní bylo jenom špatně jakože chřipka a něco podobného. Myslete si, že je to blábol to je jedno. záchranáři z nemocnic by vám to možná potvrdili ale jen mezi 4 očima a potichu

0/0
12.3.2012 17:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.